Write Tag 2 (1)
Sziasztok!
 Kicsit sokat kell várni a következő fejezetre, amit ezúton is sajnálok. De addig is kitöltöttem egy Write Tag-et, minek elindítója Abeth volt, engem pedig Mohikan hívott meg. Még sohasem csináltam ilyet, de nagyon örülök, hogy lehetőséget kaptam rá. Köszönöm szépen! :)
 Az eredeti bejegyzés.

Write Tag 02. – … még az Óperenciás-tengeren is túl, – Helyszínek


 Szabályok:
• Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
 • (Ha másolásvédelem van az oldaladon, jelöltjeidet irányítsd a Tintaszerkezetek oldalra, innen el tudják vinni a dolgokat.)
• Linkeld annak a nevét, aki jelölt téged!
• Válaszolj a kérdésekre!
• Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! • Jelölj te is bloggereket a játékra és linkeld az oldalukat!
• Értesítsd őket a jelölésről!

Kérdések:
 1. Valós, alternatív földi vagy kitalált világban alkotsz-e legszívesebben?
 2. Miért? Mit szeretsz benne?
3. Szoktál-e írás előtt vagy alatt kutatómunkát / világépítést végezni?
 4. Miért igen, miért nem? És ha igen, hogyan? Van bevált módszered?
 5. Mennyire törekszel valósághűségre, ill. hihetőségre?
6. Szerinted hogy lehet ezt elérni?
7. A történeteid többsége egy vagy több helyszínen ill. világban játszódik?
 8. Íróként hogy állsz a tájleírásokhoz, helyszínbemutatásokhoz?
9. Mit gondolsz arról, hogy van, aki szerint azért írnak olyan sokan fantasyt, mert az könnyű zsáner, hiszen ott „bármi megtörténhet”?
 10. Van-e valami érdekességed a világokról, helyszínekről, amit elmesélnél?
+1 Bármit kérdezhetsz, ami a történetekben szereplő helyszínekhez, világokhoz kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)

 Válaszok:

 1. Valós, alternatív földi vagy kitalált világban alkotsz-e legszívesebben?
 Igazából eddig ez az első fantasy történetem, eddig mindig real life stílusú ff-ket írtam. Bár bevallom sokkal jobban tetszik, hogy magam alkossak egy kis "világot".

 2. Miért? Mit szeretsz benne?
 Talán pont az a vicces benne és pont azért szeretem, mert sosem csináltam még ilyet. Nagyon új számomra ez a műfaj, érdekes még ismerkedem vele. Feladja kicsit a leckét az agykerekeimnek, de minden fáradozást megér!

 3. Szoktál-e írás előtt vagy alatt kutatómunkát / világépítést végezni? 
 Hogy a viharba ne? Nagyon is szoktam! Van egy kis "jegyzet táblám", aminek az ötletét még Nadintól tettem magamévá. Ő mutatta egy bejegyzésben, hogy mit használ segítségül íráshoz, illetve csodalényekről olvasgatok a Google-on valamint tervezgetek.

 4. Miért igen, miért nem? És ha igen, hogyan? Van bevált módszered? 
 Erre az előző válaszomban kicsit röviden, de válaszoltam. Mint minden bloggernek és bloggerinának a Google nekem is a barátom, ott is kutakodok. Illetve saját kis birodalmakat alkottam, amiket egy menüpontban kitettem --> Ezekhez magam készítettem egy térképet, így tudom jelölgetni Massie-ék merre tartanak , milyen lények hol laknak, stb. Ezen a kis jegyzet táblán (amit kartonból készítettem) jelölöm részletesen a részeket, rajta vannak a fontosabb szereplők, térkép mellett - és, vagy - rajta a birodalomban lakók, illetve fontosabb házak. Szerintem egész hasznos!

 5. Mennyire törekszel valósághűségre, ill. hihetőségre? 
 Az a baj, hogy én nagyon azon a szálon maradtam még mindig, hogy valóság hűen írjak.. Talán néhányszor pont ezért neki kezdenem írni...

 6. Szerinted hogy lehet ezt elérni? 
 Nagyon sokat olvastam régebben blogspot -os blogokat, mindenki olyan szépen részletesen írt le egy-egy helyszínt, szereplőt. Szerintem a jó vázolás és a nem összecsapott rendezett vezetés a jó ok. Talán nekem pont ezért megy nehezen, rendezetlen és összecsapott voltam. (Talán majd most összejön Cat! )

 7. A történeteid többsége egy vagy több helyszínen ill. világban játszódik?
 Az én történetem két síkon játszódik: egy a földi "való" világban, egy pedig a Három Királyságban. Nem mondott meglepetést a Három Királyság, mivel azon belül három részre van osztva egy nagy birodalom: a Fehér sárkány királysága, Sötét farkas királysága és a Sötét királyság található ott.

 8. Íróként hogy állsz a tájleírásokhoz, helyszín bemutatásokhoz? 
 Fontosnak tartom, annak ellenére hogy, nagyon nem előnyöm. Őszintén? Szerintem sok mindenkinek nem a legelőnyösebb része. Talán pont azért jó, hogy belekezdtem ebbe a sztoriba, aminél nélkülözhetetlen a jó leírás, mert legalább gyakorlom egy kicsit.

 9. Mit gondolsz arról, hogy van, aki szerint azért írnak olyan sokan fantasyt, mert az könnyű zsáner, hiszen ott „bármi megtörténhet”? 
 Nos ez azért vicces kérdés, mivel én sosem írtam még. Egyszerűen jött ez a 2020-as "Miért ne próbálhatnád ki Cat? " zakkanásom, mellé párosult egy kis Inuyasha anime imádat és jött az ötlet. Mindig is real voltam, sokat ötletelek dolgokon (legyen fejléc, fejezet, stb), mert szeretem a végét látni. Szerintem nem annyira könnyű zsáner, akinek jó a képzelőkéje, már - már tudja a karaktereit igen, de mindig tud valami csavart hozni. Minden műfajnak meg van a maga könnyűsége és neheze. A fantasy-ban talán az a könnyűség ill. nehézség is, hogy saját magad alkotod a szereplőket, helyszíneket ugyanakkor te csavarod a szálakat is.. Míg mondjuk egy fanfiction sokkal könnyebb tud lenni ha adottak a karakterek.

 10.Van-e valami érdekességed a világokról, helyszínekről, amit elmesélnél?
 Számomra az egész világ érdekes és új. A Fehér sárkány királysága, valahogy olyan érzetet ad, mint a Starkoknak Winterfell (először így is képzeltem el) , a Fekete farkas királysága olyan mint a Twillight-ban La Push (nos itt nagyon változtattam!) a Sötét királyságra pedig valamiért Drakula ugrott be elsőre!
A vicc az, hogy sokat változtattam, mivel:
 Fehér sárkány királyságába tettem erdős, nem havas helyszíneket is (végül is ne fagyjanak már ... az erdei állatok. Rupon ugye a kedvencünk :3) És nem egy nagy család van, hanem öt.
Fekete farkas királyságában egyetlen egy nagy vízlelőhelyet tettem és ott vár helyett, Falka lak található. *Mi vicces ugye? *
A Sötét királyság pedig kicsi tele élőlényekkel , így nem csoda, hogy nem áll tőlük távol az erőszak. Cserébe adtam nekik temérdek vízlelő helyet..

 Akiket én jelölök:
 Kabai Krisztina - Csak mert imádom a történeteidet! ❤
 H_Kincsoo - Hátha visszatalálsz a bloggere. Imádom a te történeted is! ❤

2 megjegyzés:

  1. Sziaaa!
    Nah gondoltam elolvasom a válaszaidat, sok helyen egyetértettem, és jó volt olvasni a te ténykedésedet a történeteid mögött :D és volt ahol nem értettem egyet, például szerintem a fanfiction nem tud könnyebb lenni, csak más, és pont ezért nem érdemes összevetni egy original ötlettel.
    Viszont a 10-es pontot kíváncsian olvastam :D érdekes, honnan tud az ember megihletődni.
    Köszönöm az élményt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Igen így visszagondolva a fanfiction korszakomra ott is voltak mélypontok, fogaskerék törések mi hogy legyen.. Az adott helyek/személyek kicsit könnyítették, de a cselekményszál mindig az én fantáziám volt.. Tényleg minden típusnak van buktatója/nehézsége.
      Örülök, hogy élményt nyújtott neked! :) Illetve köszönöm, hogy elolvastad! <3
      Puszil:
      Cat

      Törlés